2.2 |
Warunki klasy gry |
2.2.1 |
Skat w każdym przypadku należy do solisty. |
2.2.2 |
Przy grach z podniesionym skatem solista podnosi
skat i odkłada z powrotem dwie dowolne karty znowu do skata. Następnie
zapowiada grę |
2.2.3 |
Przy grze z ręki skat leży bez oglądania, chociaż
należy on do solisty. Do zapowiedzi gry solista ma do dyspozycji tylko
10 kart z ręki. |
2.2.4 |
Solista ustala do jednej z dwu klas za trumf (atu), względnie wybiera grę Grand lub Null. |
2.2.5 |
Przy grze otwartej (ouvert) solista przed pierwszym
wybiciem musi swoje 10 kart z ręki wyłożyć na stół. Gdyby tego nie
zrobił to przeciwnicy muszą go do tego wezwać.
Wyłożone karty muszą być pogrupowane według kolorów i ich wartości.
Jeżeli karty są nie uporządkowane to strona przeciwna ma prawo
skorygować wyłożone karty. |
2.3 |
Znaczenie kart |
2.3.1 |
Przy grze kolorowej zawsze jeden Kolor jest tromfem (atu). Pozostałe kolory mają wtedy rangę równorzędną. |
2.3.2 |
Najwyższymi tromfami gry kolorowej są Walety (Chłopcy) według rangi kolorów (patrz pkt. 1.2.1) a następnie siedem kart koloru będącego tromfem według wartości oczek (patrz pkt. 1.2.2) |
2.3.3 |
Przy grze Grand, tromfami są wyłącznie Walety, według rangi kolorów |
2.3.4 |
W grze null walety podporządkowani są kolorom. Wtedy kolejność kart jest następująca: AS, Król, Dama, Chłopiec, 10, 9, 8, 7. |
2.4 |
Szczyty |
2.4.1 |
Szczytami zwane są tromfy w nieprzerwanej kolejności od waleta krojcowego. |
2.4.2 |
Solista mając łącznie ze skatem waleta krojcowego liczy posiadane szczyty i wtedy gra on ze szczytami. Nie posiadając go liczy brakujące szczyty i wtedy gra bez szczytów |
2.4.3 |
Gry kolorowe liczy się najwięcej z jedenastoma szczytami lub bez jedenastu szczytów (cztery walety i siedem kart obranego atu). Grand liczy się najwięcej z czterema waletami lub bez czterech waletów. | | | | | | | | | |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz